Nieuwe correspondentie kan worden gemaakt via tabblad:
‘Correspondentie’ in de detailschermen van projecten, medewerkers, bedrijven
en contactpersonen. |
Naast
facturen, abonnementenfacturen, offertes, pakbonnen, magazijnbonnen en
aanmaningen kunnen ook faxen, e-mails, inkoopbonnen, besprekingsverslagen en
gewone brieven worden aangemaakt en in het systeem opgeslagen. Elders
aangemaakte documenten (Word®, Excel® en andere) kunnen in het systeem worden geïmporteerd of gekoppeld buiten de database om. Voor
de gebruikers met Exchange Server® is een module beschikbaar waarmee e-mails
uit de mailbox kunnen worden geïmporteerd.
Voor het
aanmaken
Bij
facturen, balanssjablonen, offertes etc. is er sprake
Gegevens
afkomstig
Voorbeeld:
Als
geslacht = ‘Man’ |
Dan:
‘geachte heer ’ + achternaam |
|
Anders: |
Als
geslacht = ‘Vrouw’ |
Dan:
‘geachte mevrouw ’ + achternaam |
|
Anders: |
‘L.S.’ |
Op deze manier
kunnen sjablonen ook geschikt gemaakt worden voor gebruik in andere talen.
Alle
gemaakte correspondentie wordt opgenomen in de rele
Wanneer
bijvoorbeeld medewerker Administrator een brief maakt voor de heer Jansen van
bedrijf Jansen B.V. dan komt deze brief in het correspondentieoverzicht van medewerker
administrator, bedrijf Jansen B.V. en relatie Jansen te staan.
Plaatje 1: Correspondentieoverzicht
van medewerker administrator
Overzichtscherm Correspondentie |
|
1 |
Nieuwe
brief maken. |
2 |
Geselecteerde
brief per e-mail versturen. |
3 |
Geselecteerde
brief verwijderen. |
4 |
Geselecteerde
brief van leesbeveiliging voorzien. |
5 |
Details
bekijken geselecteerde brief. |
6 |
Geselecteerde
brief openen. |
7 |
Besprekingsverslag koppelen (alleen
zichtbaar wanneer besprekingsverslag is geselecteerd). |
8 |
Klik
hierop om de brief te openen. |