De knop voor leesbeveiliging bevind zich in het correspondentie overzicht bij relaties, bedrijven, projecten en medewerkers

 

 

Leesbeveiliging voor documenten

 

Door leesbeveiliging in te stellen kunt u voor een bepaald document voorkomen dat het gelezen kan worden door niet geautoriseerde medewerkers. Klik hiervoor in het correspondentie overzicht op de knop bij 3 nadat u met de cursor op het bewuste document bent gaan staan. In het scherm ‘Beveiliging correspondentie’ kunt u met knoppen 1 en 2 groepen en personen toevoegen die geautoriseerd zijn voor het document.

 

Let op! Wanneer niemand geautoriseerd is (de standaardinstelling) is het document niet beveiligd en kan het dus door iedereen gelezen worden.

 

Wanneer u alleen uzelf als geautoriseerd lezer toevoegt (zoals in plaatje hieronder ‘administrator’) bent u de enige die het document mag lezen. Om leesbeveiliging in te stellen moet u wel de maker van het document zijn.

De user die de brief gemaakt heeft kan de brief altijd openen ongeacht de instellingen die bij beveiliging gekozen zijn!