(Hoofdmenu)->Beheer->Extra
Tools -> Mailings maken |
Mailings
U kunt
mailings maken die gebaseerd zijn op selecties. De
selectie die u gebruikt moet wel een speciaal veld bevatten dat een koppeling tot
stand kan brengen met elke regel in de output van de selectie en een bepaalde
contactpersoon. Dit veld is genaamd: ‘relatiesid’ en is het unieke nummer voor
de relaties-tabel.
Wanneer u
een selectie maakt die bijvoorbeeld gebaseerd is op basisoverzicht
‘relaties_en_bedrijven’ en u selecteert veld ‘relatiesid’ als één van de velden
in de output dan kunt u hiermee een mailing versturen.
In de
praktijk zult u misschien liever gebruik maken van een selectie die gebaseerd is
op basisoverzicht: ‘relatiegegevens_en_acties’ met het veld ‘relatiesid’ er
in. Ook dit is mogelijk. U kunt hiermee bijvoorbeeld mailings versturen naar
die bedrijven die bij een telefonisch contact hebben aangegeven geïnteresseerd
te zijn (u heeft hierbij dan bijvoorbeeld alle telefoongesprekken geregistreerd
via acties en d.m.v. een extra veld voor elke actie
aangegeven in welke mate de contactpersoon interesse heeft getoond).
In het
volgende plaatje wordt een nieuwe mailing aangemaakt. Eerst gaat u naar (Hoofdmenu)->Beheer->Extra Tools ->Mailings
maken en u klikt op de knop met de groene driehoek. Geef dan een naam voor de
mailing en selecteer de selectie waarop deze gebaseerd is. Klik dan op
‘Invoeren’.
Vervolgens
maakt u een sjabloon voor de mailing in Word®. Hiervoor klikt u op knop 1.
Sluit Word® af en klik op knop 2 om de mailing samen te voegen.
Mailings |
|
1 |
Sjabloon
voor de mailing maken of openen. |
2 |
Mailing
samenvoegen. |
3 |
U kunt de
mailing ook per e-mail versturen met PapHTMLEmail. |
4 |
Een
document met adresetiketten voor deze mailing maken. |
5 |
Hiermee
selecteert u het etiketformaat. |