(Hoofdmenu)->Beheer->Extra Tools -> Mailings maken

 

 

Mailings

 

U kunt mailings maken die gebaseerd zijn op selecties. De selectie die u gebruikt moet wel een speciaal veld bevatten dat een koppeling tot stand kan brengen met elke regel in de output van de selectie en een bepaalde contactpersoon. Dit veld is genaamd: ‘relatiesid’ en is het unieke nummer voor de relaties-tabel.

 

Wanneer u een selectie maakt die bijvoorbeeld gebaseerd is op basisoverzicht ‘relaties_en_bedrijven’ en u selecteert veld ‘relatiesid’ als één van de velden in de output dan kunt u hiermee een mailing versturen.

 

In de praktijk zult u misschien liever gebruik maken van een selectie die gebaseerd is op basisoverzicht: ‘relatiegegevens­_en_acties’ met het veld ‘relatiesid’ er in. Ook dit is mogelijk. U kunt hiermee bijvoorbeeld mailings versturen naar die bedrijven die bij een telefonisch contact hebben aangegeven geïnteresseerd te zijn (u heeft hierbij dan bijvoorbeeld alle telefoongesprekken geregistreerd via acties en d.m.v. een extra veld voor elke actie aangegeven in welke mate de contactpersoon interesse heeft getoond).

 

In het volgende plaatje wordt een nieuwe mailing aangemaakt. Eerst gaat u naar (Hoofdmenu)->Beheer->Extra Tools ->Mailings maken en u klikt op de knop met de groene driehoek. Geef dan een naam voor de mailing en selecteer de selectie waarop deze gebaseerd is. Klik dan op ‘Invoeren’.

 

Vervolgens maakt u een sjabloon voor de mailing in Word®. Hiervoor klikt u op knop 1. Sluit Word® af en klik op knop 2 om de mailing samen te voegen.

Mailings

1

Sjabloon voor de mailing maken of openen.

2

Mailing samenvoegen.

3

U kunt de mailing ook per e-mail versturen met PapHTMLEmail.

4

Een document met adresetiketten voor deze mailing maken.

5

Hiermee selecteert u het etiketformaat.