Acties kunnen worden gevonden in de detailschermen bij: (Hoofdmenu)->Klanten en contactpersonen->Relaties of
Contactpersonen (Hoofdmenu)->Klanten en contactpersonen->Bedrijven, Klanten
en Leveranciers (Hoofdmenu)->Beheer->Medewerkers onder tabblad: ‘Acties’. |
Acties plannen
Inleiding
Met acties
kunnen belnotities en memo’s (met uitvoerdatum en verantwoordelijke
persoon/afdeling) per klant worden vastgelegd (bijvoorbeeld t.b.v. de
verkooporganisatie) maar ook kunnen trajecten
Een
voorbeeld
Bij het
eerste telefonisch contact met een klant kan een actie worden aangemaakt waarin
notities
Voorbeeld
Denk
hierbij bijvoorbeeld aan bestellingen. Een klant plaatst een bestelling. De
verkoper maakt eerst een actie voor de afdeling ‘magazijn’ voor het versturen
Acties
worden (net als bij correspondentie) altijd gerelateerd aan een contactpersoon
bij een bedrijf. Ook wordt bij iedere actie bijgehouden voor welke medewerker
of groep van medewerkers binnen het eigen bedrijf de actie bestemd is. Op deze
manier is een actie dus altijd gekoppeld aan een bedrijf, contactpersoon en
medewerker of groep. We vinden het tabblad ‘Acties’ dan ook in de
detailschermen van bedrijven, relaties en medewerkers. Van hieruit kunnen we nieuwe acties aanmaken, bijwerken, verwijderen
etc.
Gebruik
Plaatje
1 en 2: Invoeren van een nieuwe actie
Plaatje
3: Medewerkersgroep maken t.b.v. actie/planning
Ga naar (Hoofdmenu)->Klanten en
contactpersonen->Bedrijven, Klanten en Leveranciers en open
het detailscherm van een bedrijf. Klik op tabblad ‘Acties’ en klik op knop 1 in
plaatje 1. Het venster ‘Selecteer contactpersoon’ wordt geopend (zie plaatje
1).
Plaatje1: Nieuwe actie invoeren
Tabblad acties |
|
1 |
Nieuwe
actie invoeren. |
2 |
Verwijderen
van een actie. |
3 |
Printen
overzicht. |
4 |
Alleen openstaande
acties tonen aan/uit zetten. |
5 |
Speciale filter gebruiken. |
6 |
Actie
aanmaken. |
Knop 1 in plaatje 2 opent het
detailscherm. In het blauwe vakje kunt u de tekst voor deze actie kwijt.
Plaatje 2: Detailscherm van de actie openen
Openen acties detailscherm |
|
1 |
Open vorige
actie in reeks bedrijf op volgorde van datum. |
2 |
Open
volgende actie in reeks bedrijf op volgorde van datum. |
3 |
Open
vorige actie in reeks van vervolgacties. |
4 |
Open
volgende actie in reeks van vervolgacties. |
5 |
Actie
verwijderen. |
6 |
Actie
afsluiten. Hierna worden eventuele vervolgacties automatisch actief. |
7 |
Vervolgactie
aanmaken. Een nieuwe actie wordt aangemaakt als vervolgactie op de huidige
actie. Deze actie wordt actief wanneer de huidige actie wordt afgesloten. |
8 |
Open
bedrijfsgegevens. |
9 |
Print
lijst van acties voor dit bedrijf. |
10 |
Uitvoerdatum
van actie aanpassen. |
11 |
Actie aan
andere medewerker of groep koppelen. Dit kan alleen wanneer u op dit moment uitvoerder
van de actie bent of wanneer u de actie hebt ingevoerd. |
Om een actie op een groep van
medewerkers te kunnen inplannen moeten medewerkersgroepen worden aangemaakt. Ga
naar (Hoofdmenu)->Beheer->Medewerkers en klik op de groene knop voor een
nieuwe medewerkersgroep. In plaatje 3 ziet u hoe in het medewerkers
detailscherm van de groep via tabblad ‘Leden groep’ medewerkers aan de groep
kunnen worden toegevoegd. De eigenaar van de groep (zie plaatje) is degene die
rechten heeft om de groep te wijzigen.
Plaatje 3: Medewerkersgroep invoeren